Rozvíjením silných obchodních vztahů s klíčovými výrobci mohou obchodníci pro své týmy získávat přistup ke zdrojům, nástrojům a podrobným školením ohledně produktů. Výsledek může ovlivnit spokojenost zákazníka a rentabilitu celého podniku. Díky technologickému rozvoji, doprovázenému rychlým nárůstem množství a dostupnosti informací o produktech, nebyl styk mezi zákazníkem, obchodníkem a výrobcem nikdy tak důležitý jako dnes. Perfektně připravení obchodníci poskytují nejlepší možné poradenství zákazníkům, kteří chtějí vyjít vstříc projektovým požadavkům.
Díky zajištění dobrého přehledu a znalostí sortimentu produktů u svých zaměstnanců mohou obchodnici poskytnout zákazníkovi perfektní obsluhu a využít argumenty, kterými bude nabídka konkurence poražena. Mezi nejlepšími způsoby tvoření rozsáhlé databáze znalostí o produktech je spolupráce s jejích výrobci.
Pozitivní partnerství, které stavební firma Beesley a Fildes vytvořila s předním výrobcem střešních oken Dakea, je perfektním příkladem výhod vyplývajících z takového přístupu. Prodejce je schopen rozvíjet svou činnost a zvyšovat povědomí zaměstnanců v rámci produktů. Beesley a Fildes mají devět oddělení na území celého severozápadu Velké Británie se sídlem v Huytonu poblíž Liverpoolu. Ian Carr, vedoucí divize střešních produktů, chtěl najít více partnerů zastupujících inovativní a výhodnou produktovou nabídku přizpůsobenou k jeho obchodní nabídce. Ian věděl, že spolupráce se společnosti Dakea, která má 75 let zkušeností s navrhováním střešních oken, výrobou a inovacemi ve všech svých produktech a je součásti největší firmy vyrábějící střešní okna na světě – VKR Group, bude pro jeho firmu znamenat přirozený pokrok.
Ian řekl: „Jsem nadšený podporou, kterou jsme obdrželi od firmy Dakea. Je to zejména zásluhou oblastního zástupce Chrise Phillipse, který velmi rychle zaškolil personál, rozšířil znalosti týmu ohledně střešních oken a také zajistil různé informační materiály týkající se prodejen a průvodce cenotvorbou.“
Spolu s porovnáním produktů a přehledem cen získaných od Chrise, se členům týmu Beesley a Fildes podařilo získat jednoduchou a současně rozšířenou školicí základnu zaměřenou na prodej, která se bude líbit všem prodejním oddělením a jednotlivým spolupracovníkům.
Chris řekl: „Tato školení umožňují pracovníkům prodeje získat informace ohledně našeho sortimentu a následně tyto klíčové znalosti předat zákazníkům.”
Navíc Beesley a Fildes využívají balík on-line nástrojů Dakea, které zajišťují základ podpory prodeje. Obsahuje grafická znázornění produktů Dakea ke stažení, včetně logotypů, fotografií a bannerů, přizpůsobená rostoucímu povědomí o značce, a mohou se umístit na webových stránkách prodejce. Navíc sada on-line nástrojů Dakea obsahuje různé cenové tabulky s cenami produktů, včetně pokynů, jak optimalizovat obsah a generovat návštěvnost jak na stránkách Dakea, tak na vlastních webových stránkách, za účelem zvýšení prodeje. Ian následně okomentoval produkty Dakea: „S mimořádnou 20letou zárukou, bezplatným montážním příslušenstvím, jako je těsnící lemování z izolační pěny a manžeta z paropropustné fólie, jsme doopravdy nadšení z možnosti prodeje produktů Dakea. V rámci sortimentu příslušenství zvyšujícího uživatelský komfort jsme mohli také využit interiérové žaluzie Dakea, které doprovází střešní okna Ultima.”
Jedním z klíčových produktů z nabídky Dakea je střešní okno Ultima. Použitím inovativní technologie lze redukovat vnější hluk až o 50% účinněji, než v případě standardních střešních oken. Ultima významně tlumí hluk vznikající dopadem kapek deště, krup, nebo zvuky z venku, včetně hluku ze silničního provozu. Díky použití technologie skla Comfort Glass okno chrání proti ultrafialovému záření (UV) tím, že odráží 95% škodlivého UV záření. Díky dvěma nízkoemisním vrstvám s dvojitým účinkem byl systém Ultima navržen takovým způsobem, aby zajistil v místnostech chlad v létě a teplo v zimě a tím snížil náklady domácností na energie, a dokonce chránil nábytek a vybavení uvnitř interiéru proti vyblednutí. Navíc díky sklu Titan Glass okno nevyžaduje údržbu a zajišťuje vyšší úroveň ochrany proti silným nárazům nebo prasknutí skla, než standardní okno.
Ian pokračoval: „Ve skladu máme mnoho střešních oken Ultima. V okamžiku, kdy jsme je naskladnili, jsme zaznamenali 15 až 20 procentní nárůst prodeje střešních oken. Díky zkrácení dodací lhůty do následujícího dne od prodeje a různým inovativním řešením v oblasti ochrany před hlukem, a díky svým konstrukčním přednostem vykazuje Ultima takové množství důvodů pro, že se snadno prodává zákazníkům ve všech naších odděleních.” Navíc z důvodu blížícího se technického školení zaměstnanců Beesley a Fildes – s využitím nástrojů pro on-line školení, jako je např. Akademie Dakea – má Ian stále velmi pozitivní vyhlídky do budoucna, a jeho zaměstnanci budou nadále rozvíjet své přínosné styky s Dakea a využívat její ucelený sortiment produktů tak, aby zajistili další rozvoj činnosti. Pevná spolupráce mezi prodejcem a výrobcem přináší výhody všem stranám. Dobře informovaný prodejní tým dokáže lépe doporučit vhodný produkt, montážníci obdrží nejlepší radu založenou na rozsáhlých a hlubokých znalostech, což ve výsledku zvýší úroveň spokojenosti mezi zákazníky prodejce a pomůže mu tak rozvíjet jeho podnikatelskou činnost.
RIZIKOVÁ OBLAST! Provincie Groningen je známa častým výskytem zemětřesení způsobeným těžbou plynu, která se... Přečtěte si více
Jste profesionální střechařský řemeslník, zhotivitel nebo stavebník? Přihlašte se k odběru našeho zpravodaje ještě dnes a buďte prvním, kdo uslyší o našich novinkách v sortimentu, o kampaních na podporu prodeje a o jedinečných nabídkách.